Ghivechi. Camere video. Mtv. Ataturk

Azi in partea de nord. Adica turca. Adica turc-cipriota. Adica republica ciprului… ahhh, futui corectitudinea politica. De fapt nu prea conteaza, eu nu am intalnit pe nimeni pentru care sa conteze.

A patra oara in Girne. Adica Kyrenia. Cum am prevazut in articolul precedent, gazda turca nu a fost teapa.

O alta noutate culinara, fu ghiveciul. Da, ghiveci, da nu cacatu ala facut facut in Romania. Acum o sa imi spuneti ca imi pute ce bagam in mine nu cu mult timp in urma. Nu despre asta e vorba. Guvec-ul (aka ghiveci) e varianta tru. Si desi facut pe acelasi principiu, ingredientele se combina intr-un mod cu adevarat placut, nu prin asocieri fortate. Observ ca romanii au furat retete. Nimic nou sub soare, de la carnea plina de bicarbonat mult iubita pe la gratare, la sarmale. Nu sunt singurii care au facut asta, DAR, cand te pui pe copiat ceva ar trebui sa o faci bine si ideal sa adaugi ceva. Alt exemplu extraordinar, Musaca vs Moussaka. Pai cine a mancat Musaca din zona greaca si spune ca tot aia romaneasca e mai buna merita sa manance cartofi fierti cu carne tocata tot restul vetii ca atat il duc papilele. Am cautat acum, ma gandeam ca am dat eu doar peste incompetenti in Romania, dar nu e asa. Cand am mancat prima data la greci, am crezut ca tocmai am ejaculat.

Daca tot deviez, in Cipru important e sa nu intri ca boul sau vaca, dupa caz, in restaurantul cu servetele imaculate, fete de masa ca’n reclamele proaste cu detergenti si meniu facut cu dtpistii de la McCann Erickson. Putin jegos = bucataru e mai bine platit decat femeia de serviciu. Putine ornamente/fara tema = noi va hranim bine, nu va futem vizual. In Nord treaba asta se aplica x 3. Si cand iti ofera o cafea la sfarsit de masa, nu intrebi cat costa si nu o refuzi, e din partea casei. Idem pentru vin. Daca e restaurant de familie (daca ai urmat instructiunile de mai sus, probabil e) le complimentezi vinu, ca e ori facut de ei ori in satu de unde se trag din 1400 incoa.

Revenind, am venit prima data aici cu masina. Pentru biciclete fanboys, nu merge aici. In primul rand, distantele, in al doilea pe autostrada nu ai voie si s-ar putea sa nu gasesti drumuri alternative. Autobuzele din diverse motive nu sunt o idee prea buna, eu am experienta indelungata cu autobuzele in Cipru.

In sud fiecare circula dupa cum il taie capu, dar la unison. Limita de viteza de fapt e un ghidaj, o treaba relativa pentru aia incapabili sa conduca pe stanga. Desi exista semne cu atentie radar, multe, 100% din cazuri e teapa.
Well, in Nord nu. Limita 100. Intersectie cu drum secundar, semn ca urmeaza. Limita 75. Atentie radar, semn 1. Limita 70. Atentie radar, 2. Atentie radar, 3, si imediat dupa apare camera montata frumos pe marginea drumului. De fiecare data cand se scade limita de viteza, nicio exceptie. Daca masina noastra ar avea voce, ar fi spus: „ce pula mea ai, esti bolnav, nu vezi ca esti sub limita?”. Dar sincer sa fiu, oricum mergeam dubios de incet, tara straine, drumuri necunoscute, comportamente la volan nestiute de mine (am un skill fascinant in a face previziuni legate de comportamentul celorlalti soferi, dar doar in sud).

image

Pe de alta parte, astia sunt nebuni. Ma depaseau in curbe ac pe munte cu masini fata de care Lada e Lamborghini fara nicio treaba. Legat de asta, am alta poveste dar nu o scriu acum de pe telefon.

Gazdele noastre sunt foarte de treaba. Pacat ca engleza stie doar el si nu prea bine. Dar dupa ce le-am gatit ceva traditional de la noi (adica o reteta ungureasca, muie cui s-a gandit la sarmale) am continuat mostenirea lui Ataturk si i-am invatat sa joace poker. Ei au vrut asta. Si ne-au batut, am iesit pe minus la filtre.

Pentru mine a fost fascinant televizorul deschis pe MTV. Wow. Voi stiati ce muzica asculta tinerii de ziua de azi? Adica, e atat de.inofensiva incat iti vine sa strigi unde esti.tu Britney Spears, anarhista a tineretii mele.

Vorbeşte-mi murdar...

