Baza militare. Romania. Couchsurfing

Turu Ciprului, alta zi, alte aventuri.
Sunt la vin dupa Zivania. Desi nu sunt cunoscator, stiu ca imi plac vinurile cipriote, mai ales cele rosii. Inclusiv cele produse de Keo, unde biserica este actionara din cate am inteles. Nu sunt in starea necesara sa caut pe wikipedia mobila pentru a confirma, sa zicem ca asa e.

Kavo Greco este o zona superba. Insulita noastra adoptiva are ce arata. Ca in orice loc frumos din Cipru, exista o baza militara, cum e una (englezeasca) pe cel mai inalt varf.

Pentru prima data recunosc ca mi-a folosit telefonul destept pe langa cititul pe wc. Dar tot nu renunt la ideea de a downgrada la nokia 3410 care e za shit. Apropo, am si un gps, luat practic gratis de la compania unde lucrez, dar singura lui utilitate este amuzamentul la drum lung. Setat pe british english ca ma omor dupa accentul ala, iti spune sa faci dreapta, dreapta, in mijlocul drumului – adica U turn sau recalculeaza ruta desi ii urmaresti precis instructiunile. Am sa-l dau cui are nevoie, dar imi va lipsi vocea care sa-mi spuna turn left in fata semnului cu interzis stanga sau care sa rateze arterele principale dar care te indruma spre perfect in parcarea unui hotel de o stea intr-un sat uitat de lume.

Apropo de hotel, stau cu 20 de eur intr-un apartament superb. Ar fi trebuit sa stam la un cipriot de pe couchsurfing, dar omu a fost cretin. Desi i-am scris clar cand venim, desi pe site scrie clar despre ce e vorba el a inteles ca vrem sa iesim in oras. OK, nu avea referinte, deci probabil nu a fost gazda, dar in pula mea belesti bine ochii cand faci cont pe un site. Nu de alta dar puteam fi straini veniti pe buget, cum am avut si noi, care nu isi permit neintelegeri ca astea intr-o tara straina si destul de ciudatica. Bine ca am avut inspiratia sa-i dau un mesaj in care sa-l anunt subtil ca e vorba de hosting, aveam banuiala ca e cam praf in momentul in care mi-a scris sa ne vedem in alt oras fata de celin care sta el. Imi plac mult cipriotii dar uneori incapacitatea lor de a intelege lucruri simple ma exaspereaza. Incultura + biserica = ce se vede. In pula mea, e clar site-ul si ce se face pe acolo. Ca sunt unii care o ard in fineturi de genu nu e vorba de cazare moka si POATE facut amici, e vorba de spiritul couchsurfinguilii, sau alte vrajeli, e alta poveste. Ecuatia e simpla, tu ai spatiu, omu vrea cazare. Ca in cazul meu am si ars-o cu oaspetii prin oras sau prin imprejurimi, e un bonus pentru ambele parti. Nu ma astept sa se simta obligati sa stea cu noi sau nicio alta obligatie, in afara de regula nu sta pe canapeaua cu picioru rupt. In fine, deviez, am luat teapa, asta e. Atentie, nu intelegeti aiurea, nu e vorba de recomandari sau rating-uri, primu nostru oaspete avea cont de doua zile si biletele deja luate si a fost un om minunat. E doar un rant si o banuiala pe care o am cu privire la incompatibilitatea dintre ciprioti si anumite lucruri, mai ales online.

Am mancat taavas, ultima reteta din mainstream-ul bucatariei locale pe care nu am incercat-o. Mi-a placut la fel de mult ca restul. Din pacate, chelnerita romanca. Nu stiu cum le angajeaza pe fetele astea. Zic fete pentru ca cunoscut doar un chelner roman, dar cred ca pot generaliza. Nu e vorba de pus furculita gresit sau servetelul pe stanga nu prea dreapta, nu am faze din astea. E o treaba de atitudine. Un chelner cipriot e un finut. In mod natural, nu fortat. Romanii, pula. Cel mult se forteaza, dar e spoiala. Cipriotul glumeste, frumos. E vorbaret, dar nu te intreaba unde lucrezi, ce lucrezi, cat castigi si cat platesti facturile. Romanii, pula. E interogatoriu. Cipriotul stie mai bine decat tine cand sa plece de la masa si sa incheie discutia. Romanu mai are putin si isi trage un scaun. Dar pe cipriot l-ai ruga sa stea cu tine la o cafea, doar ca el e la lucru. Cu romani dai intentionat intr-o tacere semnificativa ca sa plece, dar tot mai are ceva de zis. Intreb si eu ca taranu prost ce e un starter (care era la dip-uri) imi zice ca-i un sos. No shit, credeam ca e cacat. Cipriotu se ofera sa-ti arate din ce facut. Sunt calzi si primitori cu adevarat, nu cum ati fost voi programati la scoala sa credeti despre romani. In fine. Si m-am gandit la CF, de ce oare.

Maine spre partea unde jurisdictia e la alt zeu. Doi turci gazda, presimt ca nu e teapa, de ce oare.

Mai aveam de zis dar sunt beat si mi-e somn, asa ca inchei aici cu parcarea a la smurfs.

image

Vorbeşte-mi murdar...

