Audio-etnice

Pentru cei care au nelămuriri sau comentarii legate de cele de mai jos, vă rog să vă documentați înainte să deschideți gura.

Nu știu cum se face, dar din una în alta am ajuns la știri despre crimele românilor din afară, mai ales în Italia. Culmea, mulți văd că nu sunt țigani. Foarte mulți.

S-a dus dracu argumentul, acum de ce altceva o să vă agățați? Că sunt români dar din partea romană, nu aia dacă?

Mai mult, nu înțeleg faza asta cu țiganii. În primul rând, sunt cetățeni români. Cine spune că nu, habar nu are ce înseamnă cetățenia.

Naționalitate. Acolo putem spune mai greu că sunt români.

Acum, ce nu înțelege majoritatea este că legea se aplică pe principiul cetățeniei, nu al naționalității. Ca să explic mai clar, dacă eu renunț la cetățenia mea și mă fac cetățean Congolez, deși naționalitatea rămâne practic neschimbată, eu răspund în fața legilor din Congo.

Ca notă personală, e rasist și de căcat să spui că țiganii nu sunt români doar pentru a te spăla pe mâini. Atunci Eliade nu are treabă cu România pentru că a scris La țigănci. Sau acolo vorbește despre străini?

Pe de altă parte, dacă e să o ardem socio-antropologic, țiganii sunt mai apropriați de tradițiile și cutumele specifice românile comparat cu mulți români care populează Mall-urile. Mă întreb cine sunt âia străini?

Nu o voi lungi, nu mă interesează să fac lobby pentru țigani ca români, români ca țigani sau orice alt termen care separă oamenii pe baza unor căcaturi ușor desființabile cum ar fi religia, naționalitatea sau etnia. Pentru mulți știu că e ok, sunteți frați cu insulina, stiloul și frații Wright*.

*Acum hai să o lămurim și pe asta cu Traian Vuia. El a zburat printre primii, împreună cu alții. Treabă care s-a întâmplat la câțiv ani buni de Eilmer of Malmesbury care a trăit prin secolul 11, în realitate el i-a făcut pe toți. Vuia a construit primul un anumit tip de avion, dar paralel cu el, mai devreme sau mai târziu alții au construit alte tipuri de avioane. Mai e un amănunt mic. Frații Wright au făcut-o în 1903, Vuia în 1906. Eu știam că „primul” se referă la dimensiunea temporală, dar poate mă înșel. Acum NU spun că aveți creierul spălat de comunism sau de poveștile naționaliste. NU spun că singura istorie pe care o știți e aia din manualul Ed. Didactice și Pedagogice. NU spun că afirmațiile unui om inteligent se fac având în spate ceva argumente. Atât spun, trei ani. Sau 900.

Revenind, important nu e cine face căcaturi în Italia sau în orice altă parte. Important e că mi-am luat niște căști, Sennheiser PMX60. Era să mă calce mașina de trei ori în 10 minute. Le recomand!

2 thoughts on “Audio-etnice

  1. Cateodata ai dreptate, cateodata dovedesti ca ai cacat in loc de creier. De exemplu cu post-ul asta. Pai daca urasti tiganii inseamna ca esti rasist??? Loaza mica ce esti….Multi dintre noi uram tiganii pentru comportamentul lo infect, nu pentru ca am avea ceva cu rasa lor. Nu ai nicio vina daca te nasti tigan, roman sau babuin, ca tine. In ceea ce-i priveste pe Vuia si Wright trebuie sa-ti spun ca iar ai dat cu mucii-n fasole pt ca Vuia a fost primul care s-a ridicat de la sol prin mijloace AUTONOME, proasta satului! Fratii Wright au folosit un fel de rampa sau nus’ ce pula mea de catapulta. In rest, nici eu nu sunt un nationalist-poate daca as fi neamt, englez sau congolez, hai, ar mai merge…….dar avand ro pe buletin….bleahhhh! Nu cred ca un popor trebuie judecat dupa elitele lui ci dupa majoritatea membrilor care il compun.

  2. Dacă urăști țiganii de fapt ești rasist sau xenofob, depinde cum pui problema, ast e altă discuție. Logica ta e ieșită din curul rațiunii. Faci presupunerea „noi urâm tiganii pentru comportamentul lo infect, „, adică țiganii se comportă infect (etnie -> comportament) dar spui că nu e rasism.

    Legat de Vuia/Wright, Wright au zburat primii neasistat în 1903. Dar e irelevant, pentru că problema se pune într-un mod penibil din foarte mutle puncte de vedere „dacă nu ar fi fost România nu am fi zburat”. Și chiar dacă Wright ar fi fost singurul inventator al tuturor aparatelor de zbor până în 2013, toate făcute, testate și produse în România (nu Franța) ce contează, e rudă cu mă-ta? Și dacă e rudă cu mă-ta, ești tu Vuia?

Vorbeşte-mi murdar...

