Conexiuni

Privesc ţigara din scrumieră. Fumul, mirosul, căldura. Clişeic.

Caut forme şi simboluri în toate elementele realitaţii imediate. Obiective sau nu. În fum, în scrum, în forma chiştoacelor adunate acolo. Pachetul de ţigări, pe el citesc că fumatul poate să ucidă. Realizez că dacă ceea ce nu te omoară, te face mai puternic, atunci ceea ce te omoară te face mai slab. Am ajuns la un truism metamorfozat şi absurd. Destul de stupid, o ţigară şi puterea. Conexiuni prosteşti, non-sensuri, făcute doar de dragul unor neuroni aflaţi în convalescenţă dupa ce s-au suprasaturat în timp.

***

Pe stradă cineva îmi înmânează o hârtie. Citesc: miting împotriva paşapoartelor electronice. Un mic text care face nişte conexiuni între cipuri si Anticrist. Conexiuni deci.

Mototolesc foaia şi o arunc la coşul de gunoi. Arunc pe lângă de două ori, abia a treia oară nimeresc gaura. Conexiuni. Cade peste un ambalaj pe care scrie McDonald’s. Alte conexiuni.

Între timp, mă gândesc de ce? Paranoia, ideologii, credinţă, sau pur şi simplu alte conexiuni?

Un afiş mare îmi spune cât câştigă un cerşetor şi cum aş putea stopa fenomenul, neîncurajându-l. Stupid, greşit, dar dacă nişte oameni mai înţelepţi consideră că au găsit soluţia, probabil mă înşel. Oricum, nu îmi pasă cu adevărat pentru că aş consuma nişte energie deja inutilă într-un mod mai inutil decât raţiunea ei de a fi.

Urc în tramvai şi deschid cartea. Nu am mai citit de o săptămână. Oricum, recitesc ceva deja citit. Acum mi se pare altfel, se pliază mai bine pe mine. De ce? Conexiuni.

Mă opresc din citit şi in faţa mea văd o fată care mă priveşte. Întoarce repede privirea. Curentul emo. Mă întreb de ce. Raţional, îmi pot explica. Dar tocmai citeam despre esenţa greşită a raţiunii. Alte conexiuni.

Acum un bătrân se uită fix la mine. Mă gândesc că de fapt nu mă priveşte nimeni, toată lumea se uita în gol dar trăiesc eu cu o impresie greşita. Poate toţi oamenii au numai gol în privire. Greşesc, eu nu privesc in gol şi sunt om. Mă uit la mâinile lui, se joacă cu un portofel. Micile gesturi care spun multe, ştii tu. Sau şi gesturile sunt goale? Conexiuni.

***

Scriu aici. Mă întreb de ce. Conexiuni.

Ţigara, fumul, mirosul. Construiesc o imagine din conexiuni, mii de conexiuni, mă ridic deasupra ei, îi urmăresc firele şi zâmbesc. E ca o pânză făcută din fire de fum cu miros de tutun. În spatele ei disting silueta unui pachet de ţigări pe care nu mai scrie nimic. Sunt absurd. Cartea. Eu. Lumea. Tot. Un absurd dulce pe care îl gust cu nesaţ.

Întorc pachetul de ţigări şi sting ţigara.

Vorbeşte-mi murdar...

